I want candy...

Usch och fy, vilket sug efter godsaker jag har.
Jag är helt klart beroende av socker :(
Inge bra alls, jag måste ta tag i detta nu.
Man mår ju inte bra av för mycket socker...och om mina gravidkilon ska bort, så får det bli en sträng och ganska så sockerfri diet.
Ohh, hjälp hur ska detta gå?!

Jag läste på svt´s hemsida om just sockerberoende, och det gav mig en spark i baken!
Hualigen, det var allt fler än två punkter som stämde på mig...
Nej, skärpning får det bli!!!!
Jag vill ju vara en god förebild för lilleman, även när det gäller detta...

Här kommer följande från deras hemsida(www.svt.se);

image49

Är du beroende av socker?

Äter du för mycket godis, kakor och läsk? Eller du kanske överäter mat. Testa dig om du är sockerberoende.


Självdiagnostest:
- Har Du, under senaste året, någonsin ätit mer sötsaker än du tänkt dig och/eller fortsatt använda sötsaker när du inte tänkt dig det?

- Har Du, under senaste året. försummat några av dina vardagliga åtaganden på grund av att du ätit för mycket sötsaker?

- Har Du, under senaste året, känt att du vill eller behöver ändra ditt sätt att äta eller handskas med sötsaker?

- Har någon, under senaste året, till exempel familj eller vänner, klagat på hur mycket eller när du äter sötsaker?


- Har Du, under senaste året, någonsin varit helt upptagen av tankar på när du skall få äta eller köpa sötsaker?

- Har du, under senaste året, någonsin använt sötsaker för att lindra känslomässigt obehag såsom nedstämdhet, ilska eller tristess?


Med två eller flera positiva svar finns en stor risk att du utvecklat ett missbruk eller beroende.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0