Två änglar på en å samma dá

Idag har jag haft en sån mysigt dag med lillen.
Först sov vi till klockan var närmare nio, visst vi var uppe kl sju och åt mat.
Men sen sov vi frukost.
När vi var klara med morgonbestyren, tog vi sikte på IKEA.
För att komma dit fick det bli bussen.
När vi klev på bussen av den full, en rullator och en kärra stog där redan. Var sjutton gubbar skulle vi få plast med vår vagn?
Och varför i hundan lät busschaffören oss gå på när det redan var fullt?
Så det var bara att försöka kliva av igen då...
Men då reser sig en pappa upp, på armen har han sin lilla dotter, och säger; Vi ska av vid nästa hållplats, men vi kan gå av vid denna så du kan åka med. Du ska inte behöva vänta!
Jag fick nästan tårar i ögonen, finns det änglar på riktigt så var detta en av dem =)
Jag tackade honom flera ggr.
Med ett leende på mina läppar åkte vi med bussen till IKEA.
Det fanns så mycket fint, men med tanke på min "mammalön" så blev det bara en vattenkanna för 15 kr.
Får ta med mig kärleken och hans plånbok nästa gång ;)

Efter flera timmars travande på Ikea och köpcentrumet brevid, styrde vi kosan hemåt.
Det var då vi träffade ängel nummer två.
Jag och lillen var påväg intill Pressbyrån för att handla en busstidtabell, då en mindre trevlig människan släppte dörren precis när vi skulle gått in.
Han mumlade något ungefär såhär; Jaha ni kanske skulle in...Sen gick han bara. Vilken typ!

Då kommer en ung kille, som sitter och fikar med sin vän, springande  fram till dörren, ja han sprang faktiskt, och öppnar dörren åt oss.
När han väl öppnat och sett till att vi kommit in i butiken, går han lugnt och sätter sig igen.
Goa tonåring, tänkte jag!
Sen var det raka spåret hem för nu var vi trötta efter denna "händelserika" dag.

Om det nu finns änglar på riktigt, e de i så fall klädda i vitt?!
Nääää, mina två änglar var inte det...
Den ene var hårdrockare/synthare och den andre klädd i lysande blå jacka...


image11

Bild: "Wikipedia- den fria encyklopedin"

//Carlismamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0