Nostalgi...

Detta är nostalgi på högsta nivå...
Jag minns det som om det vore igår.
Året var 1985.
Den gamla kiosken, hemma på gatan var fortfarande öppen.
Jag var fem år med flätor och fräknar på näsan, fick en femma av mamma att handla glass för...
Vad köpte jag då?
Om inte, min favorit "Bubbel pop"!
Supergod glass tyckte jag, och det bästa av allt ...man kunde äta glasspinnen också.
Nej, nu ska ni inte tro att jag åt alla glasspinnar när jag var liten...=)
Pinnen på denna glass var nämnligen gjord av bubbelgum, som smakade himmelskt gott.
Man skyndade sig att äta upp(läs: slängde i sig) glassen, för att få tugga detta knallgula(om jag inte minns fel..) bubbelgum!!!

Och vilka priser det var på glass...det var ju nästan gratis.
En storstrut för 6,50 sek=)

image75


Bild:www.gb.se


MMMM, vad sugen på glass jag blev nu...

//Carlismamma

Kommentarer
Postat av: Marika på Odlingspyssel

Mmm den annonsen tror jag att jag kommer ihåg!Bubbel-pop, den oätliga glassen man tvingade i sig för tuggumipinnens skull :)

2008-04-01 @ 13:24:08
URL: http://odlingspyssel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0